Incident

[OPDATERING] (PROD/EXTTEST) Problemer med opdatering af IT-systemer i Fælleskommunalt Administrationsmodul i Produktion og Eksternt Testmiljø

Closed | Jun 16, 2025 | 13:41 GMT+02:00

Kære bruger af Serviceplatformen.dk

[LØST onsdag kl. 15.54] Problemet er løst.

[OPDATERING onsdag kl 12:00] Løsning er testet og forventes at blive installeret i løbet af eftermiddagen. Næste opdatering kl 16:00, eller når fejlen er løst.

[OPDATERING onsdag kl. 07:45] Løsning er under udarbejdelse. Nærmere information om hvornår løsning er klar forventes i løbet af formiddagen. Næste opdatering onsdag kl. 12:00

[OPDATERING tirsdag kl. 18:00] Fejlen er identificeret og der arbejdes på en løsning. Næste opdatering onsdag kl. 08:00]

[OPDATERING tirsdag kl. 14:00] Fejlen er identificeret og der arbejdes på en løsning. Næste opdatering tirsdag kl. 16:00]

[OPDATERING tirsdag kl. 08:00] Der arbejdes fortsat på at finde årsagen til fejlen og derefter en forventet løsningsdato. Næste opdatering senest onsdag kl. 09.00

Der kan i øjeblikket opleves problemer med at gemme IT-systemer i Fælleskommunalt Administrationsmodul i både Produktion og Eksternt Testmiljø. Dette gælder IT-systemer, som er markeret som Brugervendt System eller IdentityProvider. Man kan omgå dette ved at lægge en ny SAML metadatafil ind (gerne den samme som allerede er registreret), hvorved Gem-knappen igen bliver aktiv.

Vi arbejder på en permanent løsning på problemet.



Vi gør opmærksom på, at de fagsystemer, som anvender Serviceplatformen, selv udsender driftsmeddelelser til deres brugere om, hvilken konsekvens aktuelle problemstilling har for det konkrete fagsystem.

Vi beklager de gener, det måtte medføre.


Med Venlig Hilsen,
IBM Service Desk
Mail: helpdesk@serviceplatformen.dk
Tlf: 89 87 21 37

Status Page powered by Admin Labs