Incident

[OPDATERING] [PROD] Udfordringer med at modtage kvitteringer via SF1601

Closed | Feb 16, 2024 | 06:37 GMT+01:00

Kære bruger af Serviceplatformen

[OPDATERING 2024-02-15 kl. 15:11]: Alle kvitteringer er nu genfremsendt.

[OPDATERING 2024-02-12 kl. 14:55]: Vi er nu ved at være i mål med genfremsende de manglende kvitteringer. Der mangler pt 27 kvitteringer som vi kigger nærmere på - resten er fremsendt

[OPDATERING 2024-02-09 kl 08:54]: NgDP er ved at genfremsende de manglende kvitteringer. Der mangler pt. ca 20.000 ud af 318.000 kvitteringer. Vi forventer på ServicePlatformen at have modtaget de sidste kvitteringer i løbet af de næste par timer. Næster opdatering kommer når alle kvitteringer er genfremsendt.

[OPDATERING 2024-02-06 kl. 07:45]: Serviceplatformen arbejder på at få NgDP til at genfremsende de kvitteringer som er kommet til at mangle. Der vil snarest komme en opgørelse over hvor mange kvitteringer der mangler, og en plan for hvor hurtigt disse kan blive genfremsendt.

[OPDATERING 2024-02-05 kl. 08:11]: De problemer vi havde i forhold til at få overført kvitteringer fra Digital Post til Serviceplatformen er nu løst og kvitteringer flyder igen.

[OPDATERING 2024-02-02 kl. 14:20]: Pga. udfordringer i forbindelsen mellem DigitalPost og Serviceplatformen opleves der desværre fortsat problemer med aflevering af forretningskvitteringer fra DigitalPost for meddelelser sendt via SF1601.

Der vil være kvitteringer, som er ramt af forsinkelse, og der vil desværre også være kvitteringer, som ikke længere forsøges afsendt fra DigitalPost, da de stopper med at gensende kvitteringer, der er mere end 5 dage gamle. Disse kvitteringer kan fagsystemerne desværre ikke forvente at få.

Langt de fleste breve er sendt til borgerne, men der kan være et fåtal af breve, som ikke er afsendt. Kommunerne vil kunne se den reelle status på en forsendelse i Administrativ Adgang hos DigitalPost.

Sagen undersøges stadig, og vi er i tæt dialog med DigitalPost. KOMBIT har eskaleret sagen hos DIGST, som er ansvarlig forDigitalpost.



Ny status senest mandag kl. 10.00

Vi gør opmærksom på, at de fagsystemer, som anvender Serviceplatformen, selv udsender driftsmeddelelser til deres brugere om, hvilken konsekvens aktuelle problemstilling har for det konkrete fagsystem.

Vi beklager de gener, det måtte medføre.

Med Venlig Hilsen,
IBM Service Desk
Mail: helpdesk@serviceplatformen.dk
Tlf: 89 87 21 37”

Status Page powered by Admin Labs