Incident

[LØST] [PROD/EXTTEST] Udfordringer med at modtage post via SF1606

Closed | Jul 01, 2024 | 09:41 GMT+02:00

Kære bruger af Serviceplatformen.

[LØST 2024-07-01] Fejlen vedrørende problemerne med firewall er nu løst.


[OPDATERING 2024-05-22] Opdatering til punkt vedr. problem med firewall.
Der er nu en god forståelse af problemet og der arbejdes på den endelig løsning. Der vil snarest blive meldt ud hvornår det forventes at den endelige løsning er på plads i EXTTEST/PROD.

Det er ca. 2% af det samlede antal kald til SF1606 som er berørt af firewall problemet.



[OPDATERING 2024-02-16] DER MISTES IKKE DIGITAL POST.

Det kan forekomme, at digital post ikke kan leveres til specifikke kontaktpunkter for fagsystemerne. Hvis dette foregår over en periode af 7 dage, vil NgDP lukke det konkrete modtagersystem ned og sendeposten til kommunens primærsystem oprettet i NgDP. Kommunen kan selv genåbne deres modtagersystem i Digital Post under Administrativ Adgang.

Der er i øjeblikket 2 udfordringer der kan udløse disse uhensigtsmæssigheder.

1:
Post kan være pakket ind i med et CVR-nummer i stedet for et CPR-nummer
Hvis modtager systemet ikke har sat distributionsregler op til at håndtere post med CVR-numre, vil dette give denne fejl.
Dette er funktionalitet i NgDP og Serviceplatformen eller KOMBIT har ingen indflydelse på dette.

2:
I få tilfælde mistes header information i intern firewall på Serviceplatformen.
IBM arbejder sammen med firewall leverandøren om at få en løsning på dette problem.
Pt. ikke nogen løsningshorisont


Der kommer først en opdatering, når der er nyt i sagen.



Vi gør opmærksom på, at de fagsystemer, som anvender Serviceplatformen, selv udsender driftsmeddelelser til deres brugere om, hvilken konsekvens aktuelle problemstilling har for det konkrete fagsystem.

Vi beklager de gener, det måtte medføre.

Med Venlig Hilsen,
IBM Service Desk
Mail: helpdesk@serviceplatformen.dk
Tlf: 89 87 21 37

Status Page powered by Admin Labs